mojeID – rusza usługa zdalnego potwierdzania tożsamości


Na rynku zadebiutowała właśnie opracowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową usługa mojeID. Nowe rozwiązanie skierowane jest na razie do klientów PKO Banku Polskiego i PGNiG Obrót Detaliczny, którzy mogą dzięki niemu zdalnie potwierdzać swoją tożsamość, ułatwiając sobie tym samym dostęp do internetowych usług oferowanych przez PGNiG.

Jak już wspomniano we wstępie, mojeID to usługa umożliwiająca zdalne potwierdzanie tożsamości, w efekcie czego jej użytkownik uzyskuje wygodny dostęp do usług online i to bez konieczności zapamiętywania i wpisywania kolejnych loginów i haseł. mojeID umożliwia nam przeniesienie się do świata e-usług, które dotychczas wymagały od nas osobistego stawiennictwa w punkcie obsługi klienta lub umawiania się z kurierem.

Jako pierwszy skorzystanie z usługi mojeID umożliwił swoim klientom PKO Bank Polski. Z kolei PGNiG Obrót Detaliczny to pierwszy podmiot komercyjny, który dołączył do niej jako dostawca usług.

– Jako największy bank w kraju i lider w dziedzinie innowacji wdrożyliśmy kolejny produkt podnoszący poziom cyfryzacji społeczeństwa. mojeID zapewnia wygodny dostęp do usług online kilku milionom naszych klientów internetowych – mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego. – Nie ma rozwoju cyfrowych usług komercyjnych i publicznych bez cyfrowej tożsamości. Z mojeID identyfikacja przebiega sprawnie i bezpiecznie. Wykorzystanie danych potwierdzających tożsamość – analogicznych, jak w bankowości elektronicznej – to bardzo duża wygoda dla internautów – dodaje Adam Marciniak.

e-Tożsamość to nic innego niż wydawane przez bank narzędzie identyfikacji elektronicznej. Składa się na nie zestaw danych umożliwiających potwierdzenie tożsamości użytkownika przez internet. Pozwoli to na zdalne korzystanie z usług, które do tej pory wymagały wizyty w punkcie obsługi klienta. Dzięki e-Tożsamości klienci mogą podpisać umowę z PGNiG na dostawę gazu w internetowym biurze obsługi klienta.

Rusza mojeID

fot. tanberin – Fotolia.com

Rusza mojeID

mojeID to usługa zdalnego potwierdzania tożsamości.

Jak działa mojeID w PGNiG Obrót Detaliczny?

Klient, chcąc zawrzeć nową umowę dostarczania paliwa gazowego, zostaje przekierowany na stronę serwisu iPKO by potwierdzić swoją tożsamość. W konsekwencji wszystkie formalności związane z podpisaniem umowy z PGNiG będą realizowane w pełni zdalnie, bez konieczności wizyty klienta w punkcie obsługi oraz bez przesyłania dodatkowych dokumentów. Obsługa umowy zawartej w ten sposób będzie realizowana w całości poprzez serwis samoobsługowy ebok.pgnig.pl

– Chcemy być bliżej naszych klientów i zapewniać im coraz lepsze i najnowocześniejsze narzędzia do korzystania z naszych usług online – mówi Henryk Mucha, prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny. – Uruchomienie zawarcia nowej umowy przy wykorzystaniu mojeID i jej zdalna obsługa poprzez nasz serwis eBOK to przede wszystkim olbrzymia wygoda dla naszych Klientów. Warto dodać, że jesteśmy jedną z pierwszych firm energetycznych w Europie, które oferują tego typu możliwość. Naszym głównym celem jest kształtowanie w świadomości klientów pozytywnego obrazu PGNiG jako firmy podążającej za najnowszymi trendami. Uważnie obserwujemy jak dynamicznie zmienia się nasze otoczenie rynkowe i w jaki sposób zmieniają się nawyki konsumenckie. Analizujemy trendy w okresie następnych 5, 10, 15 lat i szukamy nowych form dostępności dla klienta oraz poprawy jakości obsługi. Idea PGNiG otwartego dla klientów przez 24 godziny właśnie staje się faktem – dodaje Henryk Mucha.

– mojeID to odpowiedź na potrzeby sektora bankowego, usługodawców oraz samych klientów, którzy zyskają łatwy dostęp do wielu usług online – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR. – Wdrożenie produkcyjne mojeID w PKO Banku Polskim i PGNiG Obrót Detaliczny to przykład realizacji naszej strategii udostępniania ekosystemu zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań cyfrowych dla polskich firm i konsumentów – dodaje Piotr Alicki.

You have Successfully Subscribed!