Badania internetu Gemius/PBI IV 2019


Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za kwiecień 2019 roku. Liczba internautów w Polsce w kwietniu 2019 roku wyniosła ogółem 28,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,6 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,2 mln.

WYDAWCY
Wszystkie urządzenia

Kwietniowe wyniki badania Gemius/PBI z małymi zmianami na podium, gdzie wśród wydawców stron i programów internetowych najczęściej odwiedzanych przez internautów ponownie zwycięża Grupa Google z zasięgiem 94,23%. Na drugiej pozycji z miejsca trzeciego facebook.com (77,93%), a Grupa Wirtualna Polska (77,08%) spada na miejsce trzecie. Grupa RAS Polska (74,4%) na pozycji czwartej. Piąta pozycja to Youtube.com (67,71%). Stawkę TOP 20 wydawców zamyka Grupa Gazetaprawna.pl (23,44%).

Komputery osobiste i laptopy

W zestawieniu stron i programów odwiedzanych za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów liderem wciąż jest Grupa Google (75,3%). Na drugim miejscu – facebook.com (59,32%). youtube.com (59,16%) na miejscu trzecim. Dwudziestkę zamyka aliexpress.com

Urządzenia mobilne

Na podium w zestawieniu TOP 20 wydawców, z których witryn i programów internetowych korzystają internauci przy użyciu urządzeń mobilnych, na miejscu pierwszym w kwietniu 2019 bez zmian znajduje się Grupa Google (73,12%). Na miejscu drugim Grupa Wirtualna Polska (57,73%). Grupa RAS Polska (56,7%) na pozycji trzeciej.

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów - wszystkie urządzenia

fot. mat. prasowe

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów – wszystkie urządzenia

Wśród wydawców stron i programów internetowych najczęściej odwiedzanych przez internautów ponownie zwycięża Grupa Google z zasięgiem 94,23%.

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów - komputery osobiste i laptopy

fot. mat. prasowe

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów - urządzenia mobilne

fot. mat. prasowe

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów – urządzenia mobilne

Na miejscu pierwszym w kwietniu 2019 bez zmian znajduje się Grupa Google (73,12%).

DOMENY
Wszystkie urządzenia

W przypadku domen, z których korzysta najwięcej internautów na pierwszym miejscu w kwietniu jest nadal google.com (90,72%). Na miejscu drugim nadal facebook.com (77,93%). youtube.com (67,71%) na miejscu trzecim. Kolejne miejsca zestawienia to onet.pl i allegro.pl. Dwudziestkę zamyka filmweb.pl.

Top20 domen, z których korzysta najwięcej internautów - wszystkie urządzenia

fot. mat. prasowe

Komputery osobiste i laptopy

Na pierwszej pozycji w zestawieniu TOP 20 domen, z których korzysta najwięcej internautów na komputerach osobistych i tabletach znalazł się serwis google.com (70,85%). Na pozycji drugiej facebook.com (59,32%), a na trzecim youtube.com (59,16%). google.pl poza podium (44,47%).

Top20 domen, z których korzysta najwięcej internautów - komputery osobiste i laptopy

fot. mat. prasowe

Top20 domen, z których korzysta najwięcej internautów – komputery osobiste i laptopy

Na pierwszej pozycji znalazł się serwis google.com (70,85%).

Urządzenia mobilne

Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, to w kwietniu na pierwszym miejscu google.com (69,82%), na drugim – facebook.com (50,65%), a na trzecim onet.pl (44,48%). Na ostatnim miejscu otomoto.pl.

Top20 domen, z których korzysta najwięcej internautów - urządzenia mobilne

fot. mat. prasowe

Aplikacje mobilne

Liderem kwietniowego zestawienia jest Aplikacja Google z zasięgiem 71,41%. Aplikacja Youtube z zasięgiem 67,01% na pozycji drugiej. Aplikacja Mapy Google z zasięgiem 57,21% na miejscu trzecim. Aplikacja Messenger (57,05%) na pozycji czwartej. Zestawienie zamyka Aplikacja Messenger (Google Inc.) z zasięgiem 10,57%.

TOP20 aplikacji, z których korzysta najwięcej internautów - platforma mobile

fot. mat. prasowe

TOP20 aplikacji, z których korzysta najwięcej internautów – platforma mobile

Liderem kwietniowego zestawienia jest Aplikacja Google z zasięgiem 71,41%.

Liczebność próby: N= 166803. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2018r.

You have Successfully Subscribed!