Badania internetu Gemius/PBI III 2019


Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za marzec 2019 roku. Liczba internautów w Polsce w marcu 2019 roku wyniosła ogółem 28,5 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,1 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,4 mln.

WYDAWCY
Wszystkie urządzenia

Marcowe wyniki badania Gemius/PBI z małymi zmianami na podium, gdzie wśród wydawców stron i programów internetowych najczęściej odwiedzanych przez internautów ponownie zwycięża Grupa Google z zasięgiem 93,51%. Na drugiej pozycji z miejsca trzeciego Grupa Wirtualna Polska (78,74%), a facebook.com (77,60%) spada na miejsce trzecie. Grupa RAS Polska (75,08%) na pozycji czwartej. Piąta pozycja to Youtube.com (69,72%). Stawkę TOP 20 wydawców zamyka ponownie Grupa TVP (25,13%).

Komputery osobiste i laptopy

W zestawieniu stron i programów odwiedzanych za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów liderem wciąż jest Grupa Google (76,33%). Na drugim miejscu bez zmian – youtube.com (61,32%). facebook.com (59,88%) na miejscu trzecim. Dwudziestkę zamyka filmweb.pl.

Urządzenia mobilne

Na podium w zestawieniu TOP 20 wydawców, z których witryn i programów internetowych korzystają internauci przy użyciu urządzeń mobilnych, na miejscu pierwszym w marcu 2019 bez zmian znajduje się Grupa Google (70,33%). Na miejscu drugim Grupa Wirtualna Polska (59,59%). Grupa RAS Polska (57,20%) na pozycji trzeciej.

Zaraz za pierwszą trójką uplasowała się Grupa Interia.pl, facebook.com na pozycji piątej. Na ostatniej pozycji Grupa Gazetaprawna.pl.

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów - wszystkie urządzenia

fot. mat. prasowe

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów - komputery osobiste i laptopy

fot. mat. prasowe

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów - urządzenia mobilne

fot. mat. prasowe

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów – urządzenia mobilne

Na miejscu pierwszym w marcu 2019 bez zmian znajduje się Grupa Google (70,33%).

DOMENY
Wszystkie urządzenia

W przypadku domen, z których korzysta najwięcej internautów na pierwszym miejscu w marcu jest nadal google.com (90,44%). Na miejscu drugim nadal facebook.com (77,60%). youtube.com (69,72%) na miejscu trzecim. Kolejne miejsca zestawienia to allegro.pl i onet.pl. Dwudziestkę zamyka naszemiasto.pl.

Top20 domen, z których korzysta najwięcej internautów - wszystkie urządzenia

fot. mat. prasowe

Komputery osobiste i laptopy

Na pierwszej pozycji w zestawieniu TOP 20 domen, z których korzysta najwięcej internautów na komputerach osobistych i tabletach znalazł się serwis google.com (72,32%). Na pozycji drugiej youtube.com (61,32%), a na trzecim facebook.com (59,88%). google.pl poza podium (46,29%).

Top20 domen, z których korzysta najwięcej internautów - komputery osobiste i laptopy

fot. mat. prasowe

Top20 domen, z których korzysta najwięcej internautów – komputery osobiste i laptopy

Na pierwszej pozycji znalazł się serwis google.com (72,32%).

Urządzenia mobilne

Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, to w marcu na pierwszym miejscu google.com (67,58%), na drugim – facebook.com (49,78%), a na trzecim onet.pl (43,92%). Na ostatnim miejscu money.pl.

Top20 domen, z których korzysta najwięcej internautów - urządzenia mobilne

fot. mat. prasowe

Aplikacje mobilne

Liderem marcowego zestawienia jest Aplikacja Google z zasięgiem 72,11%. Aplikacja Youtube z zasięgiem 69,13% na pozycji drugiej. Aplikacja Mapy Google z zasięgiem 58,07% na miejscu trzecim. Aplikacja Messenger (57,79%) na pozycji czwartej. Zestawienie zamyka Aplikacja Messenger (Google Inc.) z zasięgiem 9,32%.

TOP20 aplikacji, z których korzysta najwięcej internautów - platforma mobile

fot. mat. prasowe

TOP20 aplikacji, z których korzysta najwięcej internautów – platforma mobile

Liderem marcowego zestawienia jest Aplikacja Google z zasięgiem 72,11%.

Liczebność próby: N= 170619. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2018r.

You have Successfully Subscribed!