Badania internetu Gemius/PBI II 2019


Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za luty 2019 roku. Liczba internautów w Polsce w lutym 2019 roku wyniosła ogółem 28,5 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,1 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,3 mln.

WYDAWCY
Wszystkie urządzenia

Lutowe wyniki badania Gemius/PBI z małymi zmianami na podium, gdzie wśród wydawców stron i programów internetowych najczęściej odwiedzanych przez internautów ponownie zwycięża Grupa Google z zasięgiem 93,94%. Na drugiej pozycji z miejsca trzeciego facebook.com (78,23%). Grupa Wirtualna Polska (77,80%) spada z drugiego na trzecie. Grupa RAS Polska (73,74%) na pozycji czwartej. Piąta pozycja to Youtube.com (69,48%). Stawkę TOP 20 wydawców zamyka tym razem Grupa TVP (23,62%).

Komputery osobiste i laptopy

W zestawieniu stron i programów odwiedzanych za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów liderem wciąż jest Grupa Google (76,22%). Na drugim miejscu bez zmian – youtube.com (60,46%). facebook.com (59,39%) na miejscu trzecim. Dwudziestkę zamyka Grupa Gazetaprawna.pl.

Urządzenia mobilne

Na podium w zestawieniu TOP 20 wydawców, z których witryn i programów internetowych korzystają internauci przy użyciu urządzeń mobilnych, na miejscu pierwszym w lutym 2019 bez zmian znajduje się Grupa Google (70,71%). Na miejscu drugim Grupa Wirtualna Polska (57,77%). Grupa RAS Polska (55,44%) na pozycji trzeciej.

Zaraz za pierwszą trójką uplasowała się facebook.com, a Grupa Interia.pl na pozycji piątej. Na ostatniej pozycji Grupa Burda Media Polska.

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów - wszystkie urządzenia

fot. mat. prasowe

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów - komputery osobiste i laptopy

fot. mat. prasowe

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów - urządzenia mobilne

fot. mat. prasowe

Top20 wydawców, z których korzysta najwięcej internautów – urządzenia mobilne

Na miejscu pierwszym w lutym 2019 bez zmian znajduje się Grupa Google (70,71%).

DOMENY
Wszystkie urządzenia

W przypadku domen, z których korzysta najwięcej internautów na pierwszym miejscu w lutym jest nadal google.com (90,44%). Na miejscu drugim nadal facebook.com (78,23%). youtube.com (69,48%) na miejscu trzecim. Kolejne miejsca zestawienia to allegro.pl i wp.pl. Dwudziestkę zamyka blogspot.com.

Top20 domen, z których korzysta najwięcej internautów - wszystkie urządzenia

fot. mat. prasowe

Komputery osobiste i laptopy

Na pierwszej pozycji w zestawieniu TOP 20 domen, z których korzysta najwięcej internautów na komputerach osobistych i tabletach znalazł się serwis google.com (71,58%). Na pozycji drugiej youtube.com (60,46%), a na trzecim facebook.com (59,39%). google.pl poza podium (46,06%).

Top20 domen, z których korzysta najwięcej internautów - komputery osobiste i laptopy

fot. mat. prasowe

Top20 domen, z których korzysta najwięcej internautów – komputery osobiste i laptopy

Na pierwszej pozycji w zestawieniu TOP 20 domen, z których korzysta najwięcej internautów na komputerach osobistych i tabletach znalazł się serwis google.com (71,58%).

Urządzenia mobilne

Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, to w lutym na pierwszym miejscu google.com (68,15%), na drugim – facebook.com (50,88%), a na trzecim wp.pl (40,51%). Na ostatnim miejscu pikio.pl.

Top20 domen, z których korzysta najwięcej internautów - urządzenia mobilne

fot. mat. prasowe

Aplikacje mobilne

Liderem lutowego zestawienia jest Aplikacja Google z zasięgiem 69,75%. Aplikacja Youtube z zasięgiem 66,68% na pozycji drugiej. Aplikacja Mapy Google z zasięgiem 57,12% na miejscu trzecim. Aplikacja Messenger (52,74%) na pozycji czwartej. Zestawienie zamyka Aplikacja McDonald’s Polska z zasięgiem 9,88%.

TOP20 aplikacji, z których korzysta najwięcej internautów - platforma mobile

fot. mat. prasowe

TOP20 aplikacji, z których korzysta najwięcej internautów – platforma mobile

Liderem lutowego zestawienia jest Aplikacja Google z zasięgiem 69,75%.

Liczebność próby: N= 170501. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2018r.

You have Successfully Subscribed!