Kobiety vs mężczyźni. Czym różni się ich aktywność w sieci?


8 marca obchodziliśmy znany chyba każdemu Dzień Kobiet. 10 marca to z kolei nieco mniej popularny Dzień Mężczyzny. Z tej okazji Gemius/PBI postanowił przyjrzeć się, jak z sieci korzystają internautki, a jak internauci. Które serwisy cieszą się większą popularnością kobiet, a które mężczyzn? Która z płci aktywniej korzysta z kanału mobile?

TOP 20: kobiety aktywniejsze na Facebooku, mężczyźni na Twitterze

Jeśli chodzi o czołową dwudziestkę serwisów cieszących się największą popularnością, to różnice pomiędzy płciami są ledwie zauważalne. W większości zarówno kobiety, jak i mężczyźni odwiedzają te same serwisy aukcyjne czy ogłoszeniowe i korzystają z tych samych mediów społecznościowych.

Daje się jednak zauważyć kilka interesujących faktów. A mianowicie, kobiety są aktywniejsze, jeżeli chodzi o przeglądanie portali aukcyjnych i ogłoszeniowych na urządzeniach mobilnych. W przypadku Allegro ich przewaga nad mężczyznami sięga 10 p. proc. (71% vs 61%). Podobne proporcje widoczne są w przypadku OLX (72% vs 63%).

Jeśli chodzi natomiast o platformy społecznościowe, to różnic nie widać w przypadku YouTube’a – obie płcie w takim samym stopniu korzystają z serwisu na smartfonach czy tabletach (po 44% użytkowników i użytkowniczek). Z danych Gemius/PBI wynika także, że na Facebooku mamy o 927 571 więcej kobiet niż mężczyzn (11 713 417 vs 10 785 846), które dodatkowo częściej korzystają z platformy na mobile’u (66% użytkowniczek vs 60% użytkowników). Co ciekawe, odwrotną tendencję można zauważyć na Twitterze: ten serwis odwiedza o 1 677 366 więcej użytkowników (3 968 470 vs 2 291 104), którzy częściej korzystają z niego mobilnie niż użytkowniczki (66% mężczyzn vs 60% kobiet).

TOP 20 serwisów wśród kobiet i mężczyzn

fot. mat. prasowe

Wiek: nastolatkowie wolą PC, nastolatki smartfona

Przyglądając się wiekowi poszczególnych użytkowników i użytkowniczek, można zauważyć, że – poza grupą 25-34 i 55+ – z urządzeń mobilnych częściej korzystają kobiety. Szczególnie jest to widoczne w młodszych grupach wiekowych, w których różnice te są największe. W grupie 7-14 jest to 70% do 55% (815 010 użytkowniczek vs 703 336 użytkowników), a w grupie 15-24 91% do 87% (2 226 840 użytkowniczek vs 1 908 620 użytkowników).

% użytkowniczek i użytkowników mobilnych wg wieku

fot. mat. prasowe

Miejsce zamieszkania: kobiety bardziej mobilne, zwłaszcza w mniejszych ośrodkach

Przyglądając się demografii pod kątem miejsca zamieszkania, również widać nadreprezentację kobiet wśród użytkowników urządzeń mobilnych. Jest ona tym większa, im mniejsza jest zamieszkiwana miejscowość: w przypadku wsi jest to 84% użytkowniczek mobilnych vs 81% użytkowników mobilnych, a w przypadku miast do 20 tys. mieszkańców 85% użytkowniczek vs. 80% użytkowników.

% użytkowniczek i użytkowników mobilnych wg miejsca zamieszkania

fot. mat. prasowe

% użytkowniczek i użytkowników mobilnych wg miejsca zamieszkania

Przyglądając się demografii pod kątem miejsca zamieszkania, również widać nadreprezentację kobiet.

You have Successfully Subscribed!