Najgorętsze serwisy zakupowe przed świętami


Od końca listopada internauci mieli już co najmniej kilka okazji na tańsze zakupy online. Okres świątecznej gorączki zakupowej otworzył Black Friday, a za nim nadeszły Cyber Monday oraz Dzień Darmowej Dostawy. Które serwisy zakupowe kupujący odwiedzali najczęściej? Odpowiedzi na to pytanie udziela badanie zrealizowane przez Gemius/PBI.

Zainteresowanie rośnie z roku na rok

Napływające z rynku dane potwierdzają, że dni specjalnych promocji cieszą się wśród e-kupujących coraz to większą popularnością. Potwierdza to również badanie Gemius/PBI, z którego wynika, że podczas tegorocznego Czarnego Piątku najpopularniejsze serwisy zakupowe odwiedziło o 747 tys. osób więcej niż w roku ubiegłym (7,363 mln vs 6,616 mln). Jeszcze lepszy wynik (7,292 mln vs 6,132 mln) wygenerował Cyber Monday. Najmniej popularny okazał się Dzień Darmowej Dostawy, ale i jemu udało się poprawić zeszłoroczny rezultat w zakresie liczby odwiedzających (6,235 mln vs 5,979 mln). Można podejrzewać, że relatywnie niskie zainteresowanie ostatnią z wymienionych promocji może wynikać zarówno z jej mniejszej popularności, jak i z tego, że niektórzy internauci uporali się ze świątecznymi zakupami przed 5 grudnia.

Black Friday – najczęściej odwiedzane serwisy zakupowe

Niekwestionowanym liderem tegorocznego Black Friday (23.11.), podobnie z resztą jak ubiegłorocznego, było Allegro – witrynę allegro.pl odwiedziło tego dnia 4,244 miliony internautów. Często odwiedzane były także sklepy oferujące artykuły RTV i AGD – na 2 miejscu znalazł się sklep euro.com.pl, który odwiedziło 1,029 mln użytkowników, a na 4 – mediaexpert.pl, który zanotował liczbę 939 tys. odwiedzających. Trzecie miejsce w zestawieniu zdobyła aplikacja Rossmann – tego dnia odwiedziło ją 1,003 mln użytkowników, z czego ponad 97% stanowiły kobiety. Zestawienie zamyka empik.com z liczbą 904 tys. użytkowników.

RU dla TOP5 serwisów - Black Friday

fot. mat. prasowe

Black Friday szczególnie popularny wśród kobiet

Promocje cenowe oferowane przez sklepy internetowe w ramach Black Friday oraz Black Week w tym roku przyciągnęły na witryny e-commerce szczególnie kobiety. W danych za listopad zauważalny jest duży wzrost odsłon już w weekend poprzedzający obniżki (rekord padł w niedzielę 18 listopada i wyniósł blisko 165 milionów odsłon wygenerowanych przez internautki). Następnie aktywność internautek spadła aż do Black Friday, kiedy odnotowano drugą najwyższą liczbę odsłon wykonanych przez kobiety – 141,8 mln. Z kolei aktywność mężczyzn na stronach poświęconych e-zakupom utrzymywała się przez cały miesiąc na zbliżonym poziomie, z niewielkim wzrostem właśnie w dniu obniżek.

Liczba odsłon na stronach z kategorii e-commerce wg płci

fot. mat. prasowe

Cyber Monday – najczęściej odwiedzane serwisy zakupowe

W porównaniu do Black Friday, niewiele zmieniło się w zestawieniu najchętniej odwiedzanych serwisów zakupowych podczas Cyber Monday (26.11.). Liderem zestawienia pozostało Allegro z niemal identyczną liczbą odwiedzających – 4,282 miliona. Na drugie miejsce wskoczyła aplikacja Rossmann z wynikiem lepszym o 244 tys. niż podczas Black Friday (1,247 mln), z czego prawie 98% użytkowników stanowiły kobiety. Na trzecie miejsce wskoczyła strona mediaexpert.pl z wynikiem 960 tys. odwiedzających. Miejsca czwarte i piąte to nowości – aplikacja Allegro (763 tys.) i witryna aliexpress.com (484 tys.).

RU dla TOP5 serwisów zakupowych - Cyber Monday

fot. mat. prasowe

Dzień Darmowej Dostawy – najczęściej odwiedzane serwisy zakupowe

W tym dniu (05.12.) największy ruch również odnotował serwis allegro.pl, jednak był on już o 400 tys. mniejszy niż w poprzednie dni zakupowych okazji (3,878 mln). Podobnie było w przypadku aplikacji Allegro, którą odwiedziło o 66 tys. użytkowników mniej (697 tys.). Większy ruch zanotował z kolei drugi w zestawieniu serwis mediaexpert.pl (ponad 1,1 mln odwiedzających). Top 5 zamykają serwisy grupy LPP (właściciel marek Reserved, Mohito, House, Cropp, Sinsay) – 597 tys. użytkowników oraz empik.com – 518 tys. odwiedzających.

RU dla TOP5 serwisów zakupowych - Dzień Darmowej Dostawy

fot. mat. prasowe

RU dla TOP5 serwisów zakupowych – Dzień Darmowej Dostawy

Największy ruch również odnotował serwis allegro.pl, jednak był on już o 400 tys. mniejszy niż w poprzednie dni zakupowych okazji.

Komentarz eksperta:

Pierwsze miejsce Allegro nie jest niespodzianką – to sprawdzone, znane Polakom i zaufane źródło zakupów, które oferuje niemal każdą kategorię produktową. Z pewnością duży wpływ na utrzymanie przez Allegro wysokiego ruchu jest wprowadzona we wrześniu usługa AllegroSmart, która w cenie 49 zł rocznie pozwala na darmowe dostawy przesyłek bez limitu oraz darmowe zwroty. W pierwszym tygodniu od wprowadzenia usługi nabyło ją 100 tys. kupujących, a Allegro w ostatnim czasie umożliwiło także korzystanie z niej w cyklu miesięcznym – 8,99 zł za miesiąc. Nie dziwią także wysokie pozycje sklepów oferujących produkty kosmetyczne (Rossmann) oraz RTV i AGD (euro.com.pl, mediaexpert.pl,). Produkty takie jak perfumy, zestawy kosmetyczne, telefony czy małe AGD to artykuły, na których można sporo zaoszczędzić a równocześnie są to produkty, którymi chętnie obdarowujemy bliskich podczas mikołajek czy Świąt Bożego Narodzenia – mówi Katarzyna Binert, E-commerce Manager, Gemius.

You have Successfully Subscribed!